2015. szeptember 28., hétfő

Gesztenyetorta

Anyukám születésnapjára készült ez az egyszerű kis zsúrtorta, mascarponés-gesztenyés krémmel, és tejszínhabbal díszítve. 18 cm-es tortaformában sütöttem 5 tojásos piskótát, amit gesztenyemasszával és mascarponéval kevert krémmel töltöttem.


Hozzávalók a piskótához:


  • 5 tojás
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál liszt
  • csipet só

Elkészítés:

A tojások fehérjét és sárgáját külön választjuk. A fehérjéből a csipet sóval kemény habot verünk, a tojások sárgáját a cukorral összekeverjük, majd a felvert tojásfehérje habba keverjük, végül hozzáadagoljuk a lisztet, amit óvatosan a habba forgatunk, hogy ne törjön össze. Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük. A 18 cm-es kisméretű tortaformát kikenjük vékonyan vajjal, majd meglisztezzük, és beleöntjük a piskótát. 180 fokon készre sütjük, tűpróbát végzünk, hogy biztosan megsült-e a piskóta közepe is.

Hozzávalók a krémhez:

  • 50 dkg fagyasztott gesztenyemassza
  • 25 dkg mascarpone
  • rum vagy rumaroma

Elkészítés:

A gesztenyemasszát kiolvasztjuk, majd habverővel összekeverjük a mascarponéval és a rummal. Ha natúr gesztenyemasszát vettünk, akkor pár evőkanál porcukorral édesítjük.




A torta összeállítása:

A megsült piskótalapot vízszintesen kettévágjuk.


Az alsó lapra rákenjük a töltelék felét, ráhelyezzük a másik a piskótalapot, az oldalát és a tetejét is bevonjuk a gesztenyekrémmel. Valamennyit a krémből csillagcsöves nyomózsákba töltünk és kis rózsákat nyomunk a torta tetejére.



Már önmagában így is elegendő lenne a torta, de én még kicsit turbóztam, és felvertem 250 ml habtejszínt kicsi porcukorral és még abból is nyomtam a torta tetejére és oldalára. 


(A maradék tejszínhab pedig a másnapi kávénkba tökéletes volt.) :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése