2015. szeptember 17., csütörtök

BBQ csirkeszárnyak



Múltkor ajándékba kaptam egy kedves barátunktól füstölt fűszerpaprikát, aminek nagyon örültem. A napokban készítettem házilag egy barbecue szószt, amibe nagyon jól jött a füstölt paprika. Ebbe a szószba pácoltam be a csirkeszárnyakat, egy éjszakát állni hagytam, majd másnap sütöttem. Még a férjem is szívesen fogyasztotta, pedig ő nem szereti a csirkeszárnyat, de a rajta lévő szósz miatt nagyon ízlett neki. Legközelebb oldalast és csirkecombot is fogok ilyen szószba pácolni. :)
A csirkeszárnyakat bulgursalátával (tabbouleh) tálaltam.

Hozzávalók a BBQ páchoz:
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • 1 púpozott evőkanál vaj
  • 1/2 fej vöröshagyma (kisebb fej)
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek. víz
  • 1 teáskanál barnacukor
  • 1 kávéskanál só
  • bors
  • kakukkfű
  • oregánó
  • 1 evőkanál füstölt fűszerpaprika
  • 1 ek. fehérborecet, vagy almaecet
  • 1 ek. worcestershire szósz
  • 1 ek. mustár
Elkészítés:

Megolvasztjuk a vajat, és megdinszteljük benne az apró kockákra vágott vöröshagymát, majd a fokhagymát is belereszeljük (vagy fokhagymanyomóval belenyomjuk), ezután a barnacukrot szórjuk bele, és kicsit megkaramellizáljuk, erre jön a paradicsompüré, majd 2-3 kanál víz, fehérborecet/almaecet, worcestershire szósz, mustár, só, frissen őrölt bors, kávéskanálnyi szárított kakukkfű és oregánó és végül a füstölt fűszerpaprika. Folyamatos kevergetés mellett kb. 20-25 percig főzzük.

1 kg csirkeszárnyat alaposan megtisztítunk és ezzel a páccal/szósszal bekenegetjük a húsokat.



Egy éjszakára hűtőbe tesszük, hogy jól összeérjenek az ízek. Másnap egy tepsit kikenünk pici zsiradékkal, majd beletesszük a bepácolt csirkeszárnyakat, pici vizet önthetünk alá. Lefedjük alufóliával és 200 fokos sütőben kb. 1 óra alatt készre sütjük, a vége felé levesszük róla a fóliát, hogy a hús teteje kicsit piruljon. (Szabadban faszén parázs felett sütve gondolom még finomabb lenne.)




A csirkeszárnyakhoz bulgursalátát (tabbouleh) készítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése