2015. szeptember 14., hétfő

Csokis, mascarponés, meggyes torta



Júniusban ünnepeltük Anyósomék 50. házassági évfordulóját. Valami különleges tortát szerettem volna sütni... Sokat gondolkodtam, hogy milyen összetevőkből és hogyan készítsem el? Végül összeállt a kép a fejemben, hogy 2 féle piskótát fogok sütni, amit 3 különböző krémmel töltök meg, majd saját készítésű virágokkal díszítem.  A torta jól sikerült, olyan lett, mint amilyennek megálmodtam (nem vagyok cukrász, csak egy lelkes amatőr, aki nagyon szeret alkotni, tehát cukrász remekművet ne várjatok tőlem). Az ünnepelteknek és a vendégeknek is nagyon tetszett és ízlett. Megérte a fáradozás, a sok belefektetett energia, mert nemcsak azzal töltöttem ám sok időt, hogy elkészítsem, hanem azzal is, hogy megálmodjam, hogy milyen legyen ez a torta. :) A szállítás is izgalmas volt, mivel a 30 fokos melegben 15 km utat kellett megtenni a tortával, de szerencsére nem lett semmi baja.


Hozzávalók és elkészítés:

Sárga piskóta:
  • 4 db tojás
  • 4 evőkanál liszt
  • 4 evőkanál cukor
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük csipet sóval, majd hozzáadjuk a cukrot, a tojássárgáját, és óvatosan beleforgatjuk a lisztet. Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük, majd előmelegített sütőben, 180 fokon megsütjük (tűpróba). 
A megsült piskótalapot vízszintesen 2 felé vágjuk.

Kakaós piskóta:
  • 4 db tojás
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál holland kakaópor
  • 4 evőkanál cukor
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
Ugyanúgy készítjük, mint az előző piskótát, csak a kakaóport belekeverjük a lisztbe, és azt forgatjuk a habba. 
A megsült piskótalapot vízszintesen kétfelé vágjuk.

Fehércsokis krém:
  • 20 dkg fehércsoki
  • 400 ml tejszín (én cukrászhabot használtam)
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • 20 dkg vaj
  • 50 dkg mascarpone
A fehércsokit gőz felett felolvasztjuk a tejszínben, beletesszük a kikapart vaníliamagokat, majd belekockázzuk a vajat, alaposan összekeverjük. Majd legalább 2 órára hűtőszekrénybe tesszük. Hűtés után belekeverjük a mascarponét, és habverővel legalább 5 percig verjük, hogy jó kemény krém legyen belőle. (Azért nem írtam cukrot a krém hozzávalóihoz, mivel cukrászhabot használtam és az cukrozott, így már nem igényelt több cukrot a krém.)
Ez a krém kerül a torta belsejébe is, illetve ezzel díszítjük.

Meggyes krém:
  • 1 üveg magozott meggybefőtt (én házi, Anyukám által elrakott meggybefőttet használtam)
  • fél csomag vaníliás pudingpor
A meggy levét leszűrjük.  A meggylével csomómentesre keverjük a vaníliás pudingport, majd sűrű pudingot főzünk belőle, és beleforgatjuk a lecsepegtetett meggyet.


Étcsokis krém:
  • 10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé
  • 200 ml tejszín (cukrászhab)
  • 10 dkg vaj
  • 25 dkg mascarpone
Ugyanúgy készül, mint a fehércsokis krém.

A torta összeállítása:


Alulra kerül az egyik kakaós piskóta, arra a fehércsokis krém fele, majd sárga piskóta, arra a meggyes krém, rá a kakaós piskóta lap, majd az étcsokis krém, és végül sárga piskóta lap. A tetejét és az oldalát fehércsokis krémmel díszítjük. (Nekem egy nagyon pici maradt az étcsokis krémből, az oldalára abból is nyomtam.)
A torta tetejét fondantból készült virágokkal díszítettem.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése