2015. szeptember 17., csütörtök

Bulgursaláta (tabbouleh)



Ezelőtt soha nem ettem bulgurt, de többször hallottam az ismerőseimtől, hogy szoktak készíteni, és nagyon finom. Múltkor bevásárlás közben megláttam a polcon a bulgurt, még gondolkodtam is, hogy vegyek vagy ne vegyek? :) Végül vettem egy dobozzal. Rá pár napra az egyik főzős Facebook csoportban egy kedves csoporttárs megosztotta a tabbouleh, azaz bulgursaláta receptjét. (Köszönöm Évának a receptet!) Nem volt kérdés, eldöntöttem, hogy másnap a BBQ csirkeszárnyakhoz ez lesz a köret. :)
Egy ici-picit változtattam csak Éva receptjén, azt is csak azért tettem, mert nem volt itthon zöldhagymám és uborkám, ezért lilahagymával, uborka nélkül készült a tabbouleh.
Nem bántam meg, hogy megvettem a bulgurt, mert nagyon finom, már önmagában is. :)

Hozzávalók:
  • 1 bögre bulgur (nálam 2,5 dl)
  • 2 bögre forrásban lévő víz (0,5 l)
  • 1 kis csokor petrezselyem zöld
  • 1 kis csokor menta
  • 1 nagyobb paradicsom
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • olívaolaj
  • citrom
  • só, bors

Elkészítés:

A leöblített bulgurt egy lábasba tesszük, majd ráöntjük a forrásban lévő vizet, pici sót is teszünk bele és lefedjük.
Közben apró kockákra vágjuk a lilahagymát, a paradicsomot, és felaprítjuk a petrezselymet és a mentát is. Egy tálkában összekeverjük a zöldségeket 2 evőkanál olívaolajjal. Kb. 15-20 perc után levesszük a bulgurról a fedőt, addigra felszívja a forró vizet és megpuhul, egy villával kicsit átforgatjuk. Majd belekeverjük a zöldségeket és frissen őrölt borsot, meglocsoljuk egy fél citrom kifacsart levével.


A barbecue csirkeszárnyak köreteként tálaltam az első bulgursalátámat. :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése