2015. november 22., vasárnap

Sertésborda hentes módra


Hentes szelet, vagy sertésborda hentes módra, mindegy hogyan nevezzük. :) Ha egy laktató, finom szaftos húsételre vágysz, érdemes kipróbálni. Mi nagyon szeretjük, pár éve akadtam rá a receptre egy újságban, azóta gyakran készítem. Köretként rizst vagy tésztát szoktam hozzá főni, de ma bulgurral tálaltam, azzal is nagyon finom.

Hozzávalók:
  • 1 kg csontozott sertéskaraj
  • 10 dkg császárszalonna
  • 10-15 dkg szeletelt jó minőségű sonka
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3-4 db csemegeuborka
  • só, bors, fokhagyma
  • pár evőkanál liszt
Elkészítés:
A karajt felszeleteljük, sózzuk, borsozzuk, és pár gerezd összezúzott fokhagymával bekenegetjük a hússzeleteket. A császárszalonnát felkockázzuk, a sonkát csíkozzuk, a csemegeuborkát is vékony csíkokra vágjuk, és a vöröshagymát is félbevágjuk, majd csíkokra daraboljuk.



A húst kicsi lisztbe forgatjuk és 3-4 ek. olajon mindkét oldalát 2-2 percig elősütjük, majd kiszedjük egy tányérra az elősütött húsokat. 



A visszamaradt olajon megpirítjuk a szalonnát, majd a sonkacsíkokat is kicsit pirítjuk, majd szűrővel kiszedjük egy tálkába a szalonnát és a sonkát.
 


A maradék zsiradékon megpirítjuk a hagymát is, majd azt is kivesszük egy tálkába. 





Visszatesszük az elősütött hússzeleteket a zsiradékba, és kb. 1 dl vizet engedünk rá, (én pár szelet piros pritaminpaprikát is tettem bele) és fedő alatt készre főzzük a húst, ha szükséges az elpárolgott vízmennyiséget pótoljuk közben.


Amikor megpuhult a hús belekeverjük az előzőleg elősütött hagymát, szalonnát és sonkát, kb. 5 percig főzzük együtt, majd a felcsíkozott uborka is belekerül, innentől már csak 3-4 percig főzzük, és kész is az ételünk.



Rizzsel, tésztával, bulgurral tálalhatjuk, de a burgonyafánkot is készíthetünk hozzá.

Jó étvágyat kívánok! :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése