2015. november 8., vasárnap

Lecsós szelet burgonyagombóccal



Ma lecsós szeletet készítettem sertéscombból, a köret pedig burgonyagombóc volt hozzá. Általában ezt az ételt rizzsel szoktam tálalni, de már napok óta nudlit kívántam, majd gondoltam egyet és bevillant, hogy nem is lenne rossz a lecsós szelethez köretnek burgonyagombóc és tényleg jól passzol. :)

Lecsós szelet 

Hozzávalók:

  • 1 kg sertéscomb
  • só, bors
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 üveg házi lecsó 
  • kókuszzsír

Elkészítés:

A sertéscombot felszeleteljük, majd sózzuk, borsozzuk.

Kicsi kókuszzsíron mindkét oldalát 1-2 percig elősütjük, majd kiszedjük egy tálra. 


A vöröshagymát kicsi kókuszzsíron megpirítjuk, majd ráöntjük a lecsót (nyáron friss paradicsom + paprikából készítünk egy lecsót), ebbe beletesszük az elősütött hússzeleteket.



Lefedjük és addig főzzük, míg a hús megpuhul, a végén ellenőrizzük az ízeket, és még ízlés szerint sózhatjuk, ízesíthetjük.

Burgonyagombóc

Hozzávalók:
  • 50 dkg krumpli
  • 1 tojás
  • 1 ek. búzadara
  • annyi liszt, amennyit felvesz
Elkészítés:
A meghámozott krumplit apró kockákra vágjuk és sós vízben puhára főzzük, majd leöntjük róla a főzővizet, és krumplinyomón áttörjük, beleütjük az 1 tojást, beletesszük a búzadarát és annyi lisztet, hogy össze tudjuk gyúrni. 



Kis gombócokat formázunk belőlük és forró sós vízben kifőzzük.
Én most a lecsós szelet köreteként tálaltam, de önmagában is nagyon finom egy kis sajttal tejföllel.




Jó étvágyat kívánok! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése