2015. november 1., vasárnap

Mozzarellával töltött csirkecombfilé hagymás tört krumplival

Ma csirkecombfiléből készítettem töltött húst, mozzarellával, piros kaliforniai paprika csíkokkal és póréhagymával töltöttem meg a kifilézett csirke felsőcombokat, és bacon szalonnába tekertem, a köret hagymás tört krumpli volt hozzá. Viszonylag gyorsan elkészíthető étel és szerintem nagyon finom. A csirkecombfilé nem szárad ki, finom szaftos és omlós lesz. 



Hozzávalók:

  • kb. 1 kg csirkecombfilé
  • 20 dkg szeletelt baconszalonna
  • 15 dkg mozzarella sajt
  • 1/2 kaliforniai paprika
  • 1/4 póréhagyma
  • só, bors

Elkészítés:

A csirkecombfiléket megtisztítjuk, majd mindkét oldalát megszórjuk sóval és borssal. A mozzarellasajtot csíkokra vágjuk, a póréhagymát és a kaliforniai paprikát is felcsíkozzuk.


Majd a csirkecombfilék közepébe halmozzuk a paprikát, póréhagymát és a mozzarellát.


A húst felgöngyöljük és bacon szalonnába tekerjük. A húsokat egy tepsibe egymás mellé sorakoztatjuk és kb. 1-1,5 dl vízzel felengedjük (én nem tettem bele zsiradékot, mert a baconből kisül annyi, ami kell alá, de aki szeretné, kikenheti a tepsit zsiradékkal.)



Alufóliával lefedjük a húsokat és 200 fokon kb. 1 óra alatt készre sütjük, az utolsó 10 percben levesszük róla  a fóliát, hogy megpiruljon kicsit a bacon a húson.
(Nálam kicsi sajt kifolyt, de nem veszett kárba, mert a kifolyt sajtot rákanalaztam a húsra tálalásnál.)



Hagymás tört krumplival és házi savanyú uborkával fogyasztottuk.




Hagymás tört krumpli

Hozzávalók:

  • kb. 50 dkg krumpli
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • só, bors
  • 1 ek. őrölt fűszerpaprika
  • 1 ek. zsír

Elkészítés:

A krumplit meghámozzuk kockákra vágjuk. A hagymát szintén megpucoljuk, majd összedaraboljuk.
1 ek. zsíron megdinszteljük a hagymát, majd rádobjuk a felkockázott krumpli, megszórjuk őrölt fűszerpaprikával, 1 tk. sóval és frissen őrölt borssal, majd annyi vizet öntünk hozzá, hogy éppen ellepje a krumplit. 




Amikor megfőtt a krumpli, összetörjük (nem kell nagyon összetörni, kicsit lehet rusztikus) és tálalhatjuk is. 



A hagymás tört krumplit egy másik módszerrel is elkészíthetjük (van amikor így készítem). A krumplit héjában megfőzzük. A hagymát zsiradékon megdinszteljük, majd rádobjuk a megfőtt meghámozott héjában főtt krumplit, sóval, borssal ízesítjük (ebben az esetben a fűszerpaprikát elhagyjuk). Amikor összepirult a hagyma és a krumpli, kicsit összetörjük. Mindkét módszerrel (szerintem) kiváló köret bármilyen húsételhez. 



Jó étvágyat kívánok! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése