2015. augusztus 23., vasárnap

Fahéjas-szilvás pite muffinformában




A napokban valamelyik sütős-főzős csoportban találkoztam egy hasonló sütivel, már akkor eldöntöttem, hogy a hétvégén sütök valami hasonlót. Gondolkodtam, hogy milyen omlós tésztát is készítsek, végül összeállt a fejemben a kép... Ma megsütöttem az én fahéjas-szilvás pitémet muffinformában, ami nagyon ízlett a kóstolóimnak. 


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • csipet só
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 egész tojás
  • kb. 2 evőkanál tejföl
  • 8 szem szilva
  • kb. 10-15 dkg barnacukor
  • 2 kávéskanálnyi őrölt fahéj

Elkészítés:
A lisztbe belekeverjük a csipet sót, és a vaníliás cukrot, majd az apró kockákra vágott vajjal elmorzsoljuk a lisztet. Utána beletesszük az 1 egész tojást és annyi tejfölt, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk. Alaposan összedolgozzuk a tészta hozzávalóit, majd folpackba csomagoljuk, és hűtőbe tesszük kb. fél órára.
Addig a szilvát alaposan megmossuk, félbevágjuk és kiszedjük a magjait.
A 10 dkg barnacukrot egy kis tálkában összekeverjük  2 kávéskanál fahéjjal.

A tésztát kivesszük a hűtőből és vékonyra nyújtjuk, majd kb. 9-10 cm átmérőjű szaggatóval (én egy bögrét használtam), kiszaggatjuk. 16 db kört kell szaggatni, és egy kicsi tésztát hagyni kell a süti tetejére is. A muffin tepsi mélyedéseibe 1-1 kör kerül, majd mindegyik közepébe fél szem szilvát teszünk, a szilvák közepére kb. 1 teáskanálnyi fahéjjal összekevert barnacukrot szórunk, nem baj, ha a szilva mellé is szóródik. :)

A maradék tésztát újra kinyújtjuk és derelyevágóval kis csíkokat vágunk belőle, de lehet különböző kiszúró formákat is használni (csillag, szívecske, stb.) és a sütik tetejét berácsozzuk a csíkokkal, vagy csillag, szívecske kerül rá. A piték tetejét egy egész felvert tojással megkenjük.

16 db muffin-pite jön ki ebből a mennyiségből. Mivel a muffin sütő 12-es így 4 darabot még külön kell sütni, bár én úgy oldottam meg, hogy muffin papírba tettem a maradék 4 sütit, és egy nagy tepsibe belehelyeztem a muffin sütőt, külön mellé a 4 db sütit csak papírban (egy picit lehet, hogy eldeformálódnak, de nem vészes), így egy adagban ki tudtam sütni. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt sültek meg.
Porcukorral meghintve tálaljuk.

Íme a fázisfotók:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése