2015. december 11., péntek

Zölddió likőr





A zöld diót Szent Iván nap előtt kell begyűjteni a hagyomány szerint. A zölddió likőr nemcsak finom, gyógyhatásai miatt is érdemes néha kortyolgatni. Internetes kutatásaim alapján a zölddió likőr gyomor-, és vértisztító hatású, normalizálja az emésztést és kiváló torokfertőtlenítő is.
Ebben az évben én is elkészítettem ezt az italt. Június közepén szedtem a zöld diót, amiket négyfelé vágtam, különböző fűszerekkel, pálinkával felöntve érleltem... Karácsonyra érnek össze az ízek, kiváló gasztroajándék válhat belőle. :)

Én egy 5 literes befőttes üvegben készítettem, ehhez az alábbi mennyiségű hozzávalók szükségesek.

Hozzávalók:

  • 50 szem zöld dió
  • 3 vaníliarúd
  • 3 kk. kardamom
  • kb. 10 szem szegfűbors
  • kb. 10-15 szegfűszeg
  • 2 db szerencsendió lereszelve
  • 2-3 rúd fahéj
  • 1 nagyobb darab gyömbér
  • kb. 50 dkg barna nádcukor
  • kb. 3 liter házi pálinka (50 fokos), vagy lehet vodka is
  • kb. 4-5 dl desztillált víz
Elkészítés:

A zöld diókat alaposan megmossuk, majd négyfelé vágjuk, a gyömbért is megtisztítjuk és felszeleteljük. Egy 5 l-es befőttes üvegbe tesszük a zöld diókat és a felszeletelt gyömbért, majd felöntjük a pálinkával. 





Az üveget lezárjuk és 4 hétig érleljük meleg helyen, de nem tűző napon, hetente megkevergetjük. Napról napra egyre sötétebb színű lesz a pálinka.

Négy hét múlva a zöld diókat és a gyömbért kiszedjük az alkoholból, és a beletesszük a fent felsorolt fűszereket a pálinkába. (A fűszereket egy kis mozsárban kicsit összetörjük.) A zöld diókat felöntjük egy másik üvegben desztillált vízzel, amiben 2 napig hagyjuk, hogy kioldódjanak a dióból a hatóanyagok. Majd a desztillált vizet ráöntjük a fűszeres pálinkára, melyet újabb 4 hétig érlelünk a fűszerekkel. 
A 4 hetes érlelés után leszűrjük a fűszerektől a likőrünket. Ezután a nádcukrot feloldjuk annyi vízben, ami éppen ellepi, majd hozzáöntjük a leszűrt likőrhöz. Decemberig hagyjuk érlelődni. Karácsony előtt üvegekbe töltjük. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése