2015. augusztus 29., szombat

Zsebes karaj vele sült krumplival és hagymával




Az utóbbi időben gyakran találkoztam a zsebes karaj ínycsiklandozó fotójával a Facebookon. A napokban rákerestem a google-ben a receptre, a legszimpatikusabb leírást az Otthon ízei blogon találtam. Csak ici-picit változtattam az eredeti recepten, illetve én a köretet is megsütöttem a hús mellett. A családomnak és a vendégünknek is nagyon ízlett! :)

Hozzávalók:
  • 1-1,5 kg csontozott egész karaj (nálam 1,25 kg-os darab volt)
  • kb. 10 dkg szeletelt bacon
  • kb. 10 dkg füstölt kolbász
  • kb. 10 dkg füstölt-főtt tarja
  • kb. 10 dkg trappista sajt
  • pritamin paprika
A páchoz:
  • kb. 0,5 dl olaj
  •  1 cs. grill fűszerkeverék

Körethez:
  • kb. 1 kg krumpli
  • 2 közepes fej vöröshagyma

Elkészítés:
  1. A karajt 1-1,5 centiméterenként bevágjuk, úgy, hogy az alja egyben maradjon.
  2. Az olajat és a fűszerkeveréket összekeverjük és a húst alaposan bekenegetjük a páccal, a bevágott részekbe, az ú.n. zsebekbe is kerüljön a pácból. Majd becsomagoljuk fóliába és egy éjszakára hűtőszekrénybe tesszük, hogy a pác jól átjárja a húst.
  3. Másnap a zsebeket megtöltjük a szeletelt bacon szalonnával, kolbász karikákkal, a tarja szeletekkel, sajttal, és a tetejére pritamin paprika szeleteket helyezünk.
  4. Egy fedeles kacsasütő tálba (vagy római tálba) helyezzük a húst, mellé kb. 1 kg cikkekre vágott krumplit, és 2 fej vöröshagymát teszünk, majd felöntjük kb. 2 dl vízzel.
  5. 200 fokos sütőben kb. 1,5-2 órát sütjük. Amikor a hús megpuhult levesszük a tál tetejét, hogy kicsit megpiruljon a hús és a krumpli.
  6. Ferdén szeletelve tálaljuk.
Íme a fázisfotók:
A karaj bevagdosva és pácolva

Ezeket az alapanyagokat helyezzük a "zsebekbe"








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése