2015. augusztus 30., vasárnap

Narancstorta



Legalább 15 éve találkoztam először ezzel a sütés nélküli tortával egy távoli rokonunknál. Mivel nagyon ízlett és tetszett is, így elkértem a receptjét. Utána sokáig, minden évben legalább 2-szer elkészítettem a narancstortát, majd valamilyen oknál fogva megfeledkeztem róla, de az idén télen eszembe jutott, és elkészítettem a (kis)fiam 16. szülinapjára (februárban), majd Zoltán névnapra is (a fiam és a férjem is Zoltán).
Érdemes kipróbálni ezt a nagyon egyszerű, ám nagyon finom és mutatós sütés nélküli tortát! :)

Hozzávalók:
  • 4-5 nagyobb szem narancs
  • 6 db tojássárgája
  • 500 ml tejszín
  • ízlés szerint porcukor (mi nem szeretjük túl édesen, így kb. 10 dkg-ot tettem bele)
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. étkezési zselatin (25 g-os)
  • 250 ml tej
  • 2 dl víz
  • 30 dkg babapiskóta

Elkészítés:
  1. A narancsot meghámozzuk és felszeleteljük, picit meghintjük porcukorral és legalább 2 órát állni hagyjuk.
  2. A tojássárgákat a vaníliás cukorral és porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a 250 ml tejet és felfőzzük, vigyázzunk, hogy a tojás ne csapódjon ki (folyamatosan kevergessük).
  3. Közben 1 cs. (25 g-os) zselatint felfőzünk (nem kell forralni) a 2 dl vízben, majd összekeverjük a tojásos krémmel, és hagyjuk hűlni, de ne dermedjen meg.
  4. Kemény habbá verjük a fél liter tejszínt (én cukrozott tejszínt használtam), ha nem cukrozott a tejszín, akkor ízlés szerint porcukrot szórunk bele.
  5. Végül a tejszínt és a tojásos krémet óvatosan összekeverjük.
  6. Kb. 3 l-es kerek jénait vagy bármilyen tálat kibélelünk folpackkal és körbe rakjuk a narancs szeletekkel, majd krémet öntünk rá, arra babapiskóta kerül, újra krém, babapiskóta, így rétegezzük.
  7. Egy éjszakára hűtőbe helyezzük a tortát, hogy jól összeérjenek az ízek és a babapiskóta megpuhuljon. 
  8. Másnap szépen ki lehet borítani a formából, lehúzzuk róla a fóliát, és tortatálra helyezzük.

Fázisfotók: 













1 megjegyzés:

  1. Ugyanezt sütöm én is majdnem minden évben,szülinapokra ohajtja a család apraja nagyja.6 tojásos piskotával is szoktam sütni ,vagy babapiskotával.

    VálaszTörlés