2016. január 1., péntek

Gesztenyével és aszalt szilvával töltött csirkemell


Karácsonyra készítettem ezt a gesztenyével és aszalt szilvával töltött hústekercseket, mert a férjem és a nagyfiam is nagyon szereti. Készíthetjük pulykamellfilével is.  Én most 2 kg csirkemell filét töltöttem, felét gesztenyés töltelékkel, a másik felét pedig reszelt sajtos-vajas-petrezselymes-póréhagymás-fokhagymás töltelékkel.

Hozzávalók:

  • kb. 1 kg csirkemell filé
  • 25 dkg natúr gesztenyemassza vagy kb. fél kg gesztenye megfőzve meghámozva
  • póréhagyma
  • 25 dkg szeletelt bacon
  • só, bors
  • kb. 20 szem aszalt szilva + 1-2 dl bor

Elkészítés:

Az aszalt szilvákat borba áztatjuk (én száraz fehérbort használtam).

Az egész csirkemellfiléket vízszintesen bevágjuk (de nem vágjuk teljesen át) és szétnyitjuk, majd folpackkal letakarjuk és kiklopfoljuk. Meghintjük mindkét oldalát sóval, és frissen őrölt borssal.


Egy kicsi póréhagymát egy ek. olajon megpirítunk és belekeverjük a gesztenyemasszába, picit sózzuk-borsozzuk. Ha nem natúr gesztenyemasszát használunk, akkor a gesztenyeszemeket bedaraboljuk, megfőzzük, majd megpucoljuk, kicsit összetörjük, és utána fűszerezzük. Én most natúr gesztenyemasszával készítettem, tavaly viszont a gesztenyefőzös változatot, de sajnos arról nincsenek fotóim. 


A csirkemell szeleteket megkenjük a sós gesztenyemasszával és a közepébe borba áztatott aszalt szilvákat helyezünk, majd baconszalonnába tekerjük a hústekercseket. Egy tepsit, jénait vagy egy kacsasütő tálat kicsi olajjal kikenünk, majd belehelyezzük a hústekercseket, kb. 1-2 dl vízzel felengedjük és 200 fokon alufóliával, vagy a kacsasütő tál tetejével lefedve sütjük kb. 1 órát, a végén levesszük róla a fedelet, vagy az alufóliát és még kicsit pirítjuk. Ferdén szeletelve tálaljuk.






A sajtos töltelék úgy készült, hogy kb. 25 dkg sajtot (lehet, füstölt, trappista vagy bármilyen) lereszelünk, kb 5 dkg vajjal, 1 gerezd reszelt fokhagymával, kevés apróra vágott póréhagymával, aprított petrezselyemmel összekeverünk, és ezzel töltjük meg a csirkemellet, szintén baconbe tekerjük és ugyanúgy sütjük, mint a gesztenyéset. Bár előfordulhat, hogy némi sajt kifolyik a közepéből, de attól még nagyon finom lesz. :)











1 megjegyzés: