2016. január 1., péntek

Mézes krémes



Kislány korom kedvenc süteménye. Egy távoli rokon (Éva néni) sütött mindig ilyen sütit, a receptet mostanában sikerült megszereznem. Régebben már próbálkoztam hasonló mézes krémest készíteni, de azok a receptek sosem adták vissza azt az ízélményt, amit "Éva néni mézes krémese". Az idén karácsonykor megsütöttem ez alapján a recept alapján, és igen, ez az, amit vártam! :) Az eredeti neve: Mézes torta
Nem mondom, hogy a pikk-pakk 5 perc alatt összedobom kategória, de azért nem olyan vészes. Régebben sosem álltam neki olyan sütinek, amihez lapokat kell sütni, valahogy féltem a lapok nyújtásától, sütésétől, pedig nem is olyan nehéz. :)


Hozzávalók:

A mézes lapokhoz:

  • 2 db tojás
  • 5 dkg zsír
  • 3 ek. méz
  • 4 ek. tej
  • 20 dkg cukor
  • 60 dkg liszt
  • 1 csapott evőkanál szódabikarbóna

A krémhez:

  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg vaj
  • 5 ek. rum (nekem csak rumaromám volt, kb. 1 fél üvegcsével tettem bele)
  • 4 ek. búzadara
  • 7 dl tej
  • lekvár a közepére (meggy, ribizli, szamóca stb.)

A csokimázhoz:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 1-2 ek. étolaj vagy vaj, esetleg tejszín

Elkészítés:

A mézes lapokhoz, először a tojást, a zsírt, a mézet, a tejet és 20 dkg cukrot összemelegítjük, majd beledolgozzuk a szódabikarbónával összekevert lisztet. Még melegen összegyúrjuk, szép simára dolgozzuk, addig gyúrjuk, míg nem ragad, lisztezhetjük közben. 4 felé osztjuk a tésztát és 4 lapot nyújtunk belőle. Zsírozott-lisztezett tepsiben vagy sütőpapírral bélelt tepsiben, vagy a tepsi hátulján sütjük a lapokat, amiket kicsit villával megszurkálunk, 180 fokon pár perc alatt megsülnek. (Én két sütőpapír között nyújtottam ki a lapokat, így sokkal egyszerűbb volt a tepsibe emelni a kinyújtott tésztát.)

A krémhez a 7 dl tejben megfőzzük a búzadarát. A puha vajat, a porcukorral és a rummal/rumaromával kihabosítjuk, ha kihűlt a tejbegrízünk, akkor habverővel összekeverjük a porcukros-rumos-vajas krémmel.

Ha elkészült a krém, összeállítjuk a süteményt. Egy tepsi aljára tesszük az első mézes lapot, amit megkenünk a krém felével, erre kerül a 2. mézes lap, amire valamilyen savanykás lekvárt kenünk (én most saját készítésű meggylekvárral kentem meg), majd rá a 3. lap, arra a krém másik fele, majd rátesszük a 4. lapot.





A csokit gőz felett megolvasztjuk, 1-2 ek. étolajjal, esetleg vajjal, vagy tejszínnel, majd bevonjuk vele a sütemény tetejét. (Nekem most elég sűrű lett a csokimáz, és nem lett szép fényes, ezért villával kis hullámokat rajzoltam a tetejére, így egy kicsit jobban mutatott.)



A kész süteményt letakarjuk fóliával és 1 éjszakára hűtőszekrénybe helyezzük, hogy a lapok a krémtől megpuhuljanak. Másnap szeleteljük.

Jó étvágyat kívánok! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése