2016. január 1., péntek

Mandulás hókifli



Úgy 10-12 éve találtam rá erre a receptre egy újságban, azóta minden évben karácsony előtt megsütöm. Egyszerű, elállós, és nagyon finom aprósütemény! Ez nem az a fajta hókifli, aminek a közepében töltelék van, hanem a tésztájában van a mandula, szerintem finomabb, mint a töltött fajta. Érdemes kipróbálni, mert nagyon egyszerű. Nem is értem, hogy miért csak karácsony előtt szoktam készíteni? :) Az idén annyira előredolgoztam, hogy már december 19-én megsütöttem, természetesen dupla adagot, és 24-re elfogyott. :)

Hozzávalók (kb. 55 db-hoz):


  • 28 dkg liszt
  • 10 dkg darált mandula (de mogyoróval is nagyon finom, azzal is készítettem már)
  • 7 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • csipet só
  • 2 db tojás sárgája
  • 20 dkg nem túl kemény vaj
  • 5 dkg porcukor + 2 cs. vaníliás cukor ( esetleg fahéj ízlés szerint) a kisült kiflik forgatásához

Elkészítés:

A lisztet, a mandulát, cukrot, van. cukrot, sót keverjük össze egy kanállal, majd dolgozzuk bele a kockákra vágott vajat és a 2 tojássárgáját. Csomagoljuk folpackba és tegyük 1 órára hűtőszekrénybe.
Ezután lisztezett deszkán formáljunk apró kifliket és helyezzük azokat sütőpapírral bélelt tepsibe. 



Előmelegített 200 fokos sütőben süssük kb. 10 percig, amíg a végük enyhén barnulni kezd, vigyázzunk ne süssük túl! 
A 2 cs. van. cukrot keverjük össze az 5 dkg porcukorral, ízlés szerint kicsi őrölt fahéjat is tehetünk bele.  A kisült kifliket még forrón forgassuk bele a porcukorba.
Fémdobozban akár 4 hétig is eláll. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése